Opis przedmiotu
Interfejs FordCommander rel. 2,1 jest pokrewnym urządzeniem IDS VCM stosowanym w autoryzowanych stacjach diagnostycznych samochodów tego koncernu, czyniąc z komputera PC profesjonalne narzędzie diagnostyczne.
Interfejs umożliwia kompleksową obsługę wszystkich elementów elektronicznych auta, pozwala na testy elementów wykonawczych oraz adaptacje (niezbędne przy naprawie silnika lub po odłączeniu akumulatora), czy nawet programowanie Flash i Eprom przez złącze OBD.
PAMIĘTAJ !!! - jeżeli sam zdiagnozujesz usterkę w swoim samochodzie będziesz mógł ją szybko samemu usunąć (często bywa, że zamiast wymieniać rzekomo uszkodzoną część, wystarczy sprawdzić przewody, które z biegiem czasu mogą się przecierać powodując utratę sygnału lub zaśniedzieć na stykach - wówczas wystarczy je tylko przeczyścić) lub zlecić mechanikowi konkretną naprawę, oszczędzając przy tym sporo czasu i pieniędzy na ustalenie przyczyny usterki.
Dla porównania wykonanie pełnej diagnostyki pojazdu w autoryzowanym serwisie może kosztować nawet 200 zł za każde badanie! Nabywając interfejs diagnostyczny otrzymujesz urządzenie, które jest w stanie wykonać pełną, profesjonalną diagnostykę auta, dzięki czemu:
OSZCZĘDZASZ CZAS, NERWY i PIENIĄDZE !!!
- odczyt/kasowanie kodów usterek
kliknij i sprawdź --> pełna lista usterek (łącznie aż 1523 błędy!) - przeprowadzanie adaptacji elementów wykonawczych
(np: przepustnica, regulacja obrotów, zapłonu, kąta wtrysku i inne) - testowanie elementów wykonawczych
(np: przepustnica, zawory, czujniki i inne) - zerowanie inspekcji serwisowych i olejowych
- podgląd parametrów pracy podczas jazdy tzw. bloki pomiarowe
(np: temp. zasysanego powietrza, napięcie ładowania, położenie przepustnicy, sygnały sondy lambda, skład mieszanki, obroty silnika, obciążenie silnika, czasy wtrysków, ciśnienie doładowania oraz wiele innych) - kodowanie (między innymi: wtryski TDCI i adaptacja pompy w TDDI )
- programowanie kluczy oraz immobilisera
- obsługa immobilizera PATS
- programowanie Flash i Eprom przez złącze OBD2
- wypalanie filtra DPF
- identyfikacja ECU
- automatyczne skanowanie pojazdu
- wiele innych funkcji serwisowych...
Powyższe funkcje dostępne są dla każdego z poniższych modułów wyposażenia:
- cyfrowy moduł wzmacniaczy
- dynamiczny moduł reakcji
- HUD
- interfejs przedniego wyświetlacza
- klimatyzacja
- moduł asystenta parkowania
- moduł bagażnika
- moduł baterii elektronicznej
- moduł bezpieczeństwa (ISO 9141)
- moduł blokowania kierownicy
- moduł Bluetooth
- moduł czujnika włamań
- moduł drzwi kierowcy
- moduł drzwi pasażera
- moduł drzwi tylnych
- moduł fotela kierowcy
- moduł fotela kierowcy 2
- moduł GE (tylko ISO9141)
- moduł GPS
- moduł interfejsu elementów sterujących
- moduł jednostki satelitarnej audio
- moduł kontrolny aktywnego wygłuszania
- moduł kontrolny hamulca przyczepy
- moduł kontrolny klimatyzacji
- moduł kontrolny kolumny kierownicy
- moduł kontrolny konwertera DC-DC
- moduł kontrolny nadwozia
- moduł kontrolny nadwozia B
- moduł kontrolny oświetlenia
- moduł kontrolny oświetlenia wnętrza
- moduł kontrolny poziomu sterowania
- moduł kontrolny przedniego fotela
- moduł kontrolny sterowania głosem
- moduł kontrolny wykrywania przeszkód
- moduł kontrolny zagłówka kierowcy
- moduł kontrolny zagłówków pasażerów
- moduł kontrolny zdalnego składania dachu
- moduł kontrolny zmiennej obciążenia
- moduł narzędzia zdalnego sterowania
- moduł ogrzewania płynu chłodzącego
- moduł poduszki powietrznej
- moduł pomocniczy sterowania grzałki
- moduł procesora nadwozia
- moduł RAP
- moduł rozrywki miejsc tylnych
- moduł sterownika klimatyzacji z siedzenia
- moduł sterownika tylnego siedzenia
- moduł systemu klasyfikacji pasażerów
- moduł systemu przeciwpożarowego
- moduł telefonu komórkowego
- moduł tempomatu
- moduł tylnego fotela pasażera
- moduł wskaźnika paliwa
- moduł zarządzania energią
- moduł zasilania drzwi przesuwanych
- nawigacja (CAN)
- odbiornik satelitarny systemu audio
- system alarmowy
- system antywłamaniowy pasywny (tylko ISO9141)
- światła ksenonowe
- tablica przyrządów
- tylna klimatyzacja
- tylni moduł elektroniczny
- zasilanie podestu
- zdalne ogrzewanie i wentylacja
- zdalny centralny zamek z pilotem
- zintegrowany panel sterowania
- ABS
- ABS 2
- elektroniczne wspomaganie kierownicy
- elektroniczny hamulec postojowy
- kontrola ciśnienia opon (CAN)
- moduł czytnika kąta skrętu
- moduł dynamiki pojazdu
- moduł kontrolny układu kierowniczego
- moduł nadmuchiwania opon
- zawieszenie pneumatyczne
- drugorzędowy moduł kontrolny napędu
- elektroniczny moduł sterujący przepustnicy
- moduł dźwigni zmiany biegów
- moduł kontrolny akumulatora
- moduł kontrolny akumulatorów trakcyjnych
- moduł kontrolny dodatku do paliwa
- moduł kontrolny energii akumulatora
- moduł kontrolny przekładni
- moduł kontrolny układu napędowego
- moduł kontrolny wtryskiwaczy paliwa
- napęd na 4 koła
- terenowy moduł kontrolny
- górny komputer pokładowy
- radio / moduł audio
- wyświetlacz wielofunkcyjny
diagnoza wszystkich dostępnych modułów o adresach od 0x01 do 0x80.
- J1850 PWM/VPN
- ISO 9141
- ISO 14230
- ISO 15765
- CAN
Interfejs FordCommander ma minimalne wymagania sprzętowe:
- procesor: Pentium 133 Mhz
- pamięć: 8 mb
- wolne miejsce na dysku: 5 mb
- port USB: 1
- system operacyjny: Windows XP / Vista / 7 (32 i 64-bit)/
8 / 8.1 (32 i 64-bit) / 10 (32 i 64-bit)
BEZPIECZEŃSTWO - interfejs posiada szereg zabezpieczeń chroniących elektronikę oraz stabilizujących połączenie:
- galwaniczna separacja układów - chroni elektronikę oraz eliminuje zakłócenia
- zabezpieczenie przepięciowe
- zabezpieczenie przeciążeniowe
- zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem
Lista różnic w porównaniu do kabli IDS, mini VCM:
- poprawiona komunikacja protokołem J1850 PWM/VPN
- możliwość dostępu do pamięci sterowników i liczników w adresach od 0x01 do 0x80
- poprawiona stabilność komunikacji po CAN
- rozpoczęcie i stabilne utrzymanie sesji diagnostycznej
- odczytywanie i kasowanie pamięci usterek
- w/w funkcje nie podsiadają kable IDS, mini VCM
Dodatkowe informacje:
Producent:


Rys. 1 - Asystent Instalacji - Menu główne.
Należy teraz wykonać odpowiednio krok 1 i 2 (postępując zgodnie ze wskazówkami asystenta), aby bezproblemowo przebrnąć przez proces instalacji i konfiguracji urządzenia (w razie problemów przy każdym kroku dostępna jest szybka pomoc będąca w zasięgu jednego kliknięcia).

Rys. 2 - Asystent Instalacji - Krok 1. (Instalacja sterowników).

Rys. 3 - Asystent Instalacji - Diagnostyka pojazdu.
TECHNOLOGIA Click&Easy™ - już nie musisz być Informatykiem-Mechanikiem z wyższym wykształceniem, aby poznać tajniki diagnostyki samochodowej. Teraz wystarczy znać tylko podstawy obsługi komputera, a nasz Asystent poprowadzi Cię "krok-po-kroku" przez proces instalacji i konfiguracji urządzenia w systemie, a także pomoże przy pierwszej, własnej diagnostyce pojazdu.
OGŁASZAMY KONIEC ŻMUDNEGO STUDIOWANIA INSTRUKCJI !!!
- IDS do ver.100.01
- FORD-VCM
oraz podobnymi
Po uruchomieniu programu wybieramy moduł (Rys. 4) z którym chcemy się połączyć (może to być sterownik silnika, abs`u, air-bag`u, immobilisera lub każdy inny spośród kilkudziesięciu dostępnych).

Rys. 4 - program FoCOM - wybór sterownika.
Gdy dokonamy wyboru odpowiedniego modułu czekamy na zgłoszenie się sterownika (Rys. 5).

Rys. 5 - program FoCOM - połączenie ze sterownikiem.

Rys. 6 - program FoCOM - funkcja "Bloki pomiarowe".

Rys. 7 - program FoCOM - funkcja "Bloki pomiarowe".

Rys. 8 - program FoCOM - funkcja "Bloki pomiarowe".
W ten prosty sposób można sprawdzić każdy samochód marki Ford, Mazda, Jaguar czy Land Rover. Wystarczy wsiąść do auta, włączyć program i zrobić próbną jazdę obserwując aktualne parametry pracy.

Rys. 9 - program FoCOM - programowanie ECU/kodowanie.

Rys. 10 - program FoCOM - test siłowników.

Rys. 11 - program FoCOM - zamiana wskazań licznika z mph na km/h.

Rys. 12 - program FoCOM - konfiguracja jednostki kontrolnej.

Rys. 13 - program FoCOM - programowanie wtrysków TDCi.
Tego produktu nie trzeba reklamować. Nadal się wahasz? Koszt podłączenia auta pod komputer u specjalisty to około 100zł (lub nawet 200zł, w autoryzowanym serwisie). Wystarczy, że zdiagnozujesz auto sobie i sąsiadowi, a interfejs już się zwróci.
...i nie zapominaj - jest Twój na zawsze!
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!

Rys. 11 - Asystent Instalacji - instrukcje diagnostyczne.
Lista instrukcji i procedur diagnostycznych:
- adaptacja (kodowanie) pompy TDDI
- adaptacja (kodowanie) wtryskiwaczy TDCi
- adaptacja sterownika ECU po wymianie akumulatora
- diagnostyka pomp wtryskiwaczy
- odczytywanie tabliczki znamionowej
- okresy międzyprzeglądowe
- programowanie wtryskiwaczy
- resetowanie czujnika akumulatora
- kody błędów OBD2 - typ B (254 usterek nadwozia)
- kody błędów OBD2 - typ C (185 usterek układu jezdnego)
- kody błędów OBD2 - typ P (488 usterek układu napędowego)
- kody błędów OBD2 - typ U (596 usterek komunikacji systemowej)
- słownik elektroniki samochodowej (wielki słownik pojęć, skrótów i oznaczeń)
- kasowanie inspekcji serwisowej (dla większości samochodów europejskich [54 strony])

- Komponenty najwyższej jakości - do produkcji zostały wykorzystane wyłącznie podzespoły najwyższej jakości, jedynie znanych producentów, co zapewnia stabilną i bezawaryjną pracę urządzenia.
- Certyfikaty CE, FC, RoHS - produkt spełnia surowe normy CE, FC oraz RoHS przez co jest w pełni bezpieczny dla użytkownika. Jednocześnie przestrzegamy przd licznymi chińskimi produktami nie spełniającymi tych norm.
- Testy jakościowe - każdy produkt jest szczegółowo testowany przed wysyłką. W ten sposób w 100% wyeliminowaliśmy możliwość pojawienia się wadliwego egzemplarza.
- 2 lata gwarancji - jako jedyny oficjalny dystrybutor na polskim rynku produktów marki Gerantz-Technik udzielamy pełną, pisemną gwarancję producenta na okres 24-ech miesięcy realizowaną na terenie kraju.
- Bezpłatna, fachowa pomoc techniczna - do Państwa dyspozycji pozostawiamy bezpłatną, fachową pomoc techniczną w przypadku pytań odnośnie codziennej eksploatacji naszych produktów, dostępną pod adresem mailowym pomoc@diagnostik.pl.
ZAUFAJ DOŚWIADCZONEJ FIRMIE - NA RYNKU JESTEŚMY JUŻ OD 2005 ROKU !!!
Interfejs diagnostyczny FordCommander
rel. v2,1 USB (długość przewodu: 130cm)- Płyta CD zawierająca:
- program "Asystent Instalacji i Konfiguracji Urządzenia"
wersja 2.47 (Click&Easy™)
- program konfigurujacy sterowniki
- najnowsze sterowniki (drivery)
- instrukcja obsługi urządzenia
- pełna lista kodów usterek (1523 opisane błędy)
- porady diagnostyczne
- ekstra dodatek promocyjny - Poradnik kasowania inspekcji serwisowej w większości samochodów europejskich (54 strony)
- Pisemna karta gwarancyjna na okres 24 miesięcy
- Certyfikat autentyczności GERANTZ Technik
- ... oraz FACHOWA POMOC TECHNICZNA
ZESTAW W PEŁNEJ, POLSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ!
|
|
|
|
|
|
|
|
Funkcje interfejsu mogą być ograniczone dla niektórych modeli z uwagi na możliwości stosowanego programu lub wyposażenia pojazdu.